Succesvol
Leren

Blog

Lees hier wat er speelt
in het onderwijs

Actuele thema's, een kritische blik op ons onderwijs, succesverhalen, tips en waardevolle inzichten...dat is wat je op onze blog-pagina kunt verwachten!

Lees je mee?

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

Als er nou iets WEL gelijk verdeeld is in de wereld dan is dat wel hoeveel tijd we in een dag hebben.

Als er nou iets WEL gelijk verdeeld is in de wereld dan is dat wel hoeveel tijd we in een

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

Toetsweken zijn voor veel leerlingen topsport.

Toetsweken zijn voor veel leerlingen topsport. Op zich heb ik niks tegen toetsweken, alleen leer kinderen dan HOE ze dit

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

Stel jij jezelf weleens tijdsdoelen?

Stel jij jezelf weleens tijdsdoelen? Kijk maar eens naar het verschil: “Maak 8 wiskunde sommen”“Maak 8 wiskunde sommen in 15

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

Het beste voor je kind is niet altijd het beste

Het beste voor je kind is niet altijd het beste “Ik draag je wel even van de trap, anders val

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

“Ik help mijn kind leren”

“Ik help mijn kind leren” Zo vaak hoor ik ouders die hun kinderen leerstrategieën bijbrengen, maar als ik dan even

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

“Niet aan een blauwe aap denken”

“Niet aan een blauwe aap denken”“Niet aan een blauwe aap denken”“Niet aan een blauwe aap denken” Waar denk je aan?

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

Hij komt blij binnen:“Ik heb een 7,3 gehaald voor Frans en nu sta ik een voldoende!”

Hij komt blij binnen:“Ik heb een 7,3 gehaald voor Frans en nu sta ik een voldoende!” “Wow, wat ontzettend goed!

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

Op vrijdagavond 21.38 uur dit van een leerling ontvangen.

Op vrijdagavond 21.38 uur dit van een leerling ontvangen. Ik kan me zo goed voorstellen hoe fijn het is als

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

Waarom ik wél voor toetsen ben.

Waarom ik wél voor toetsen ben. Slik, ik weet nu dat ik tegen menig been ga schoppen, maar tegelijkertijd vind