Voor mij zijn er honderden reden om deze branch te verlaten…

Maar er is maar één goede reden nodig om te blijven.

In de eerste klas vertelde mijn leraar mij dat ik nooit goed zou worden in wiskunde. Als ik ergens niet in geloof is dat succes vastligt.

Ik houd van praktisch, duidelijk, overzicht… ik houd van leren, maar niet van “hangen boven boeken”.

Ik houd van snelheid en van resultaten. Op school duurde het soms twee weken totdat ik mijn cijfer terugkreeg en dat is nauwelijks veranderd.

Ik houd van innovatie, inspelen op behoeften, adapten en snel schakelen. Versimpelen tot in den treure….

En zo kan ik nog even doorgaan… En laten dit nou precies voorbeelden zijn van zaken waar het onderwijs niet in uitblinkt.

En toch is er één goed redenen waarom ik nog lang niet klaar ben in deze branche: er zit zoveel onbenutte potentie bij scholieren!

Dagelijks zie ik welke resultaten zij behalen wanneer je ze technieken aanleert waardoor zij slimmer en makkelijker kunnen leren.

De stappen die zij zetten en het toekomstperspectief dat hiermee gepaard gaat, maakt het de leukste branche om in te werken!

Dat zij na maanden hun vinger weer durven op te steken in de klas. Dat het thuis eindelijk weer over iets anders gaat dan over huiswerk. Of de ervaring dat ze op eigen kracht een voldoende kunnen halen voor wiskunde 🙌.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *