“Ze heeft gister haar eerste schooldag gehad en het is nu al een ramp!”, zei ze. En toen brak ze aan de telefoon.
Ik belde haar naar aanleiding van haar mailtje of we even konden bellen omtrent haar dochter…
4 maanden geleden mailde ze ook. ADD, dyslectie en faalangst en in haar eindexamenjaar.
Ze heeft haar examen niet gehaald en doet nu het examenjaar opnieuw.
“Ze heeft gister haar eerste schooldag gehad en het is nu al een ramp!”, zei ze. En toen brak ze aan de telefoon.
“Ze heeft allemaal jongere kinderen in haar klas en weet niet hoe ze het moet gaan doen dit jaar.”
Eerder zei haar dochter tegen haar: “Ik doe het nu voor de tweede keer, nu is het makkelijk.” “Hoe ga je het dan doen?”, vroeg haar moeder. “Ik ga andere antwoorden geven en anders leren.” “Op welke manier anders leren?”, vroeg ze haar dochter. “Dat weet ik ook niet, mam.”
En al raakt een huilende en machteloze moeder me nog steeds na al die jaren, weet ik dat het belangrijk is om in actie te komen en de vicieuze cirkel, waarin zij al jaren zitten, te doorbreken.
“Het is goed dat jullie zo vroeg in het schooljaar in actie komen. We gaan gelijk het examenjaar effectief inrichten zodat ze binnen enkele weken successen ervaart. Dit zal ook haar motivatie een boost geven.”
Ik weet wat mijn technieken doen en hoe deze haar gaan helpen. De hogere cijfers zijn dan heel fijn, maar vooral kijk ik uit naar haar boost in eigenwaarde, want dat heeft ze nu meer nodig dan ooit!
Laat het schooljaar maar beginnen! 🔥